@Louis C said in [Three short pieces by Henry Purcell](/post/317387):
The tracks could do with half a second of silence at the beginning as the Soundcloud uploads seem clipped - which is a shame as the mood you've captured is very 'real'.
I was surprised there was no percussion in the March .. ?
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Thank you for your interesting thoughts!
For the two "Funeral" scores, I was inspired by this 1989 recording by Andrew Parrott, which also uses only brass:
A comment on this YT page complains about the lack of percussion instruments - with the following answer:
"It's not meant to have drums in it! Completely modern invention to use them in this piece."
I can't say whether a musicologist would confirm that, but in order to hear both things compared, I revised the "March" twice today:
(#2a is yesterday's version.)
Version #2b begins with a brief pause for thought, which you understandably complained about not having. And I tried to acoustically represent the gradual approach of the musicians - as can be seen in the video you linked - with a continuous crescendo in the first half:
https://on.soundcloud.com/2Akfa
In version #2c, a bass drum (by SY Percussion I) can be heard in the second half, which unfortunately doesn't sound as dry as the presumably historical one from the YT video. And to counteract this a bit, instead of a church, I used Gateshead's "The Sage, Hall One" as the virtual space:
https://on.soundcloud.com/Ns1EX
https://up.picr.de/46196405hw.pdf
I would of course be interested in your opinion on both new versions.
Best regards
Jürgen
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ORIGINAL VERSION:
Vielen Dank für deine/Ihre interessanten Amerkungen!
Bei den beiden „Funeral“-Musiken hat mich diese Aufnahme von Andrew Parrott aus dem Jahre 1989 inspiriert, die ebenfalls nur Bläser verwendet:
Ein Kommentar auf dieser YT-Seite beklagt des Fehlens von Schlaginstrumenten – mit folgender Antwort:
„It's not meant to have drums in it! Completely modern invention to use them in this piece.“
Ob ein Musikwissenschaftler das bestätigen würde, kann ich zwar nicht sagen, aber um beides mal im Vergleich zu hören, habe ich heute den „March“ gleich zweimal überarbeitet:
(#2a sei die Fassung von gestern.)
Fassung #2b enthält zunächst zu Beginn eine kurze Besinnungspause, deren Fehlen du/Sie verständlicherweise beklagt hast/haben. Und ich habe versucht das allmähliche Näherkommen der Musiker – wie im von dir/Ihnen verlinkten Video zu sehen – durch ein durchgängiges Crescendo in der ersten Hälfte akustisch abzubilden:
https://on.soundcloud.com/2Akfa
In Fassung #2c ist außerdem eine Bass Drum (aus SY Percussion I) in der zweiten Hälfte zu hören, die allerdins leider nicht so schön trocken klingt wie die vermutlich historische aus dem YT-Video. Und um dem ein bisschen entgegenzuwirken, habe ich anstelle einer Kirche nun „The Sage, Hall One“ aus Gateshead als virtuellen Raum verwendet:
https://on.soundcloud.com/Ns1EX
https://up.picr.de/46196405hw.pdf
Deine/Ihre Meinung zu beiden Neufassung würde mich natürlich interessieren.
Beste Grüße
Jürgen
Best regards, Jürgen