Hello Jacques,
thank you for your contribution and for the Boccherini String Quartet.
I have now reworked the Purcell song once again with “sustain” articulation (which I like better on this piece than the “legato” articulation) and have put some effort into creating the most uniform melodic lines possible in the four string parts bring to:
- see screenshots
- and audio
To make the difference clear, I have compared two excerpts:
- Violin, unedited (without CC automation)
- Violin, edited (with CC automation)
- Violoncello, unedited (without CC automation)
- Violoncello, edited (with CC automation)
Maybe I'm doing something wrong (I'm grateful for any further advice), but this means the work process takes considerably longer, even with simple melodies.
Best regards
Jürgen
PS: Could you please post a link to Paul’s tutorial “Synchron Player Tutorial 03 Legato -26 VelXF Preset”?
PPS: Regarding the Boccherini SQ, I hope, you don't mind me saying: Did you want that extreme stereo panorama?
--
ORIGINAL VERSION:
Hallo Jacques,
danke für Ihren Beitrag und für das Boccherini-Streichquartett.
Ich habe den Purcell-Song nun ein weiteres Mal mit „Sustain“-Artikulation überarbeitet (die mir bei diesem Stück besser gefällt als die „legato“-Artikulation) und dabei einige Mühe aufgewandt, um möglichst einheitliche melodische Linien in die vier Streicher-Parts zu bringen:
- siehe Screenshots
- und Audio
Um den Unterschied zu verdeutlichen, habe ich jeweils zwei Ausschnitte gegenübergestellt:
- Violine, unbearbeitet (ohne CC-Automation)
- Violine, bearbeitet (mit CC-Automation)
- Violoncello, unbearbeitet (ohne CC-Automation)
- Violoncello, bearbeitet (mit CC-Automation)
Vielleicht mache ich ja etwas falsch (ich bin für jeden weiteren Hinweis dankbar), aber der Arbeitsprozess dauert dadurch selbst bei schlichten Melodien erheblich länger.
Beste Grüße
Jürgen
PS: Könnten Sie bitte einen Link posten zu Pauls Tutorial „Synchron Player Tutorial 03 Legato -26 VelXF Preset“?
PPS: Zum Boccherini-SQ, wenn Sie mir die Bemerkung gestatten: Wollten Sie dieses extreme Stereo-Panorama?