Vienna Symphonic Library Forum
Forum Statistics

197,817 users have contributed to 43,083 threads and 258,676 posts.

In the past 24 hours, we have 0 new thread(s), 7 new post(s) and 44 new user(s).

• Macbook Pro Retina With 2 add screens and VSLs on VIEPro5

Hi Everybody, Today, I work with a Mac Pro Early 2008 with 10GB of Ram and my virtuals instruments are on VIEPro5 on my MacbookPro Mid2012 with 16Gb of Ram. My MacPro is a little bit "wheezy" when it works alone... So.. My question : I'm wondering to sell everything and work only with the last Macbook Pro Retina (15") with my virtuals instruments (VSl's Dimension Strings and Vienna Special Edition, Komplete 9 , BFD, Trillian principally) , my daw (pro tools 11) and two screens because i work specially on music for the image..... Will it works correctly with "only" 16Gb of ram on the "only" last macbook pro retina ? Thanks (sorry for my english)

• 10 GB sur un Macpro ! c'est quel Macpro ?

Est-ce que tu as checker ton utilisation de mémoire virtuelle ?

Si tu veux redonner une jeunesse à ton Macpro, tu lui met une carte SATA III et des SSD et 32 GB

Quand au Macpro retina, cela va dépendre du nombre d'instrument qu'il a à gérer, 16 GB c'est peu !

J'ai peut être des barettes à te vendre, donne moi la ref des barettes de ton Macpro et combien tu en as

• Et oui 10 Go sur le Mac Pro (early 2008 2XQuad Core à 2,8 Ghz) car j'ai deux barrettes de ram qui ne fonctionnent plus ! Donc je les ai enlevées ! Pour le Mac Pro, quand il bosse sans le MBpro en satellite, je me retrouve souvent avec une erreur de CPU trop lent.... J'ai bien pensé à le booster avec du SSD et de la ram, mais si le soucis vient du CPU, cela va-t-il corriger le tir ? Je ne suis pas sûr que tout cela soit lié ?! (tu la vends combien la Ram ? (ddr 2 ECC)